title
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí 7:30 - 12:00   12:30 - 16:30
    Úterý 7:30 - 12:00   12:30 - 16:00
    Středa 7:30 - 12:00   12:30 - 16:30
    Čtvrtek 7:30 - 12:00   12:30 - 16:00
    Pátek 7:30 - 12:00   12:30 - 15:00
  2. Telefonické podání: 572 571 115
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@velehrad.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Velehrad, Hradišťská 231, 687 06 Velehrad

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí 7:30 - 12:00   12:30 - 16:30
Úterý 7:30 - 12:00   12:30 - 16:00
Středa 7:30 - 12:00   12:30 - 16:30
Čtvrtek 7:30 - 12:00   12:30 - 16:00
Pátek 7:30 - 12:00   12:30 - 15:00

Telefonické podání:  572 571 115
Poštou na adresu Obecní úřad Velehrad, Hradišťská 231, 687 06 Velehrad
Elektronicky na e-mail: podatelna@velehrad.cz  (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: psibark
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Velehrad, Hradišťská 231, 687 06 Velehrad
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Formuláře:

Formuláře obecního úřadu:

Žádost Potřebné doklady
Přihlášení k trvalému pobytu v obci Platný OP, 50,- Kč, doklad o vlastnictví nemovitosti, nájemní smlouva - souhlas majitele nemovitosti
Změna TP v obci Platný OP, 50,- Kč, doklad o vlastnictví nemovitosti, nájemní smlouva - souhlas majitele nemovitosti
Úřední zrušení TP Platný OP, doklad o vlastnictví nemovitosti, doklad o zrušení vlastnického a užívacího práva pro osobu jíž se žádost o zrušení TP týká. Bližší informace poskytne kancelář OÚ.

Výše správních poplatků je stanovena na základě zákona č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích.

Stavební činnost

Žádost Potřebné doklady
Přidělení čísla popisného RD určené k trvalému bydlení, kolaudační rozhodnutí s nabytím právní moci, výpis z KN o vlastnictví pozemku
Přidělení čísla evidenčního Domy a chaty určené k individuální rekreaci, kolaudační rozhodnutí s nabytím právní moci, výpis z KN o vlastnictví pozemku

Přehled zkratek

RL

Rodný list

OP

Občanský průkaz

ÚL

Úmrtní list

OL

Oddací list

TP

Trvalý pobyt

KN

Katastr nemovitostí

RD

Rodinný dům

 

Kalendář akcí ve Velehradě a okolí

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Návštěvnost stránek

615918