Horní menu

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí ve Velehradě a okolí

P Ú S Č P S N
30 1 2 3 4
Dýně na Modré a Drakyáda
5 6
7 8 9 10
Houby jako lék - medicinální houby
11 12 13
Bachata Lady Style
Běž do Háje 2024
taneční workshop pro ženy
14 15 16 17 18
Kurz malování na hedvábí
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí 7:30 - 12:00   12:30 - 16:30
    Úterý 7:30 - 12:00   12:30 - 16:00
    Středa 7:30 - 12:00   12:30 - 16:30
    Čtvrtek 7:30 - 12:00   12:30 - 16:00
    Pátek 7:30 - 12:00   12:30 - 15:00
  2. Telefonické podání572 571 115
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@velehrad.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Velehrad, Hradišťská 231, 687 06 Velehrad

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí 7:30 - 12:00   12:30 - 16:30
Úterý 7:30 - 12:00   12:30 - 16:00
Středa 7:30 - 12:00   12:30 - 16:30
Čtvrtek 7:30 - 12:00   12:30 - 16:00
Pátek 7:30 - 12:00   12:30 - 15:00

Telefonické podání:  572 571 115
Poštou na adresu Obecní úřad Velehrad, Hradišťská 231, 687 06 Velehrad
Elektronicky na e-mail: podatelna@velehrad.cz  (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: psibark
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Velehrad, Hradišťská 231, 687 06 Velehrad
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Formuláře:

Formuláře obecního úřadu:

Žádost Potřebné doklady
Přihlášení k trvalému pobytu v obci Platný OP, 50,- Kč, doklad o vlastnictví nemovitosti, nájemní smlouva - souhlas majitele nemovitosti
Změna TP v obci Platný OP, 50,- Kč, doklad o vlastnictví nemovitosti, nájemní smlouva - souhlas majitele nemovitosti
Úřední zrušení TP Platný OP, doklad o vlastnictví nemovitosti, doklad o zrušení vlastnického a užívacího práva pro osobu jíž se žádost o zrušení TP týká. Bližší informace poskytne kancelář OÚ.

Výše správních poplatků je stanovena na základě zákona č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích.

Stavební činnost

Žádost Potřebné doklady
Přidělení čísla popisného RD určené k trvalému bydlení, kolaudační rozhodnutí s nabytím právní moci, výpis z KN o vlastnictví pozemku
Přidělení čísla evidenčního Domy a chaty určené k individuální rekreaci, kolaudační rozhodnutí s nabytím právní moci, výpis z KN o vlastnictví pozemku

Přehled zkratek

RL

Rodný list

OP

Občanský průkaz

ÚL

Úmrtní list

OL

Oddací list

TP

Trvalý pobyt

KN

Katastr nemovitostí

RD

Rodinný dům